Like FB SMATS KB

Thursday, September 30, 2010

Majlis Ramah Tamah Aidilfitri, Solat Hajat & Restu Ilmu


30 Sept - Khamis, buat julung kalinya SMKA Tun Said telah berjaya mengadakan 3 program serentak. Program yang mendapat pujian daripada YDP PIBG, En. Lamdin kerana buat kali pertamanya SMATS telah berjaya mengadakan Majlis Ramah Tamah Aidilfitri. Kelainan majlis ini adalah dimana setiap kelas perlu menyediakan juadah masing-masing. Walaupun kali pertama program ini dilaksanakan, persediaan pelajar untuk menghias dan menyediakan juadah bersama guru kelas masing-masing amat menarik sekali.

Majlis bermula pada jam 10 pagi dimana kehadiran ibubapa yang datang bersama keluarga masing-masing. Seterusnya Pn. Seraya, Tn. Pengetua SMKA Tun Said mengiringi semua tetamu yang hadir untuk memulakan Majlis Ramah Tamah Aidilfitri dengan mengunjungi kelas yang pertama iaitu kelas Tingkatan 5 Sains. Seterusnya semua tetamu terus mengunjungi kesemua 18 buah kelas sehinggalah tepat jam 12.05 tengah hari dimana kelas yang terakhir dikunjungi adalah kelas tingkatan 1 Alim.



Dengan juadah makanan yang pelbagai yang telah disediakan disetiap kelas seperti mee goreng, bihun goreng,nasing goreng, nasi jagung, laksa penang, kari kambing serta nasi ketupat disamping lemang dan rendang. Keperihatinan ibubapa yang sanggup menyediakan juadah-juadah yang pelbagai ini harus diberi pujian. Tahniah kepada semua ibubapa yang memberi sokongan yang mesra dan baik kepada anak-anak dan pihak pengurusan sekolah secara tidak langsung.

Majlis seterusnya diteruskan dengan menunaikan solat Zohor secara berjemaah oleh semua pelajar asrama terutama para pelajar tingkatan 3 dan 5 bersama-sama guru dan ibubapa. Setelah selesai menunaikan solat Zohor, semua pelajar tingkatan 3 & 5 bersama guru-guru dan ibubapa menunaikan solat Hajat dan diakhiri dengan Majlis Restu Ilmu dimana semua pelajar bersalam-salaman dengan para guru dan ibubapa.




Sekalung ucapan terima kasih kepada PIBG serta ibubapa yang sudi memeriahkan majlis seumpama ini. Kepada guru-guru kelas, tahniah kerana telah bertungkus lumus membuat persiapan untuk program ini. Tidak lupa juga kepada UBK SMATS serta kepada guru-guru dan kakitangan lain yang terlibat secara langsung untuk menjayakan program ini.
Daripada kami Unit HEM dan Kokurikulum, Tahniah dan Syabas kepada semua yang hadir untuk menjayakan program ini.
[Sila ke koleksi gambar untuk gambar-gambar yang lain]

No comments:

Post a Comment

Gambar Panorama Sekolah