Like FB SMATS KB

Wednesday, November 16, 2011

NADWAH KEPEMIMPINAN ISLAM 2011

Program Nadwah Kepimpinan Islam merupakan program yang dapat menyuntik ciri-ciri seorang pemimpin. Ciri ciri pemimpin yang terbilang amat perlu digarapkan didalam diri seseorang pengawas terutamanya. Jesteru itu, Nadwah Kepemimpinan Islam telah berjaya diadakan di SMATS mulai 14-16 Nov yang berlangsung selama 3 hari 2 malam. Program ini telah disertai seramai 90 orang peserta yang terdiri daripada pengawas, ketua kelas dan penolong ketua kelas.
Pelbagai aktiviti dijalankan dalam program tersebut seperti slot -slot ceramah, ice breaking, latihan dalam kumpulan dan malam kesenian. Semua aktiviti program ini berjalan dengan baik dan menyeronokan serta dapat memberikan input yang berguna dalam melaksanakan tugas sebagai pemimpin. Malam kesenian Islam merupakan malam kemuncak program dimana semua peserta telah menunjukkan bakat-bakat yang terpendam seperti bercerita, pentomen, berlakon, nasyid serta berpuisi yang bertemakan ' Qudwah Hasanah'. Semua peserta telah bertungkus-lumus untuk membuat persembahan yang terbaik.

Majlis penutupan telah disempurnakan oleh Ust. Ismail bin Hj Anam, ketua unit pengurusan
Sektor Pendidikan Islam [SPI]. Di dalam ucapan beliau, beliau berharap agar program seperti ini dapat diteruskan pada masa akan datang. Hadiah-hadiah juga disampaikan oleh beliau.

by : Mu_az

No comments:

Post a Comment

Gambar Panorama Sekolah