Like FB SMATS KB

Sunday, October 9, 2011

Program Bulan Kemerdekaan

SMATS tidak ketinggalan mengadakan sambutan bulan kemerdekaan sempena bulan kemerdekaan yang lalu. Bidang Matematik dan Sains dengan kerjasama kelab Setia, Sejarah dan Rukun negara telah mengadakan program bulan kemerdekaan.

Pelbagai jenis pertandingan yang disertai oleh pelajar seperti membina roket air, melukis poster, kuiz, silang kata dan pertandingan mencipta sajak. Program ini bermula pada awal bulan Ogos hingga awal bulan September. Selain Bulan Kemerdekaan. Guru-guru juga tidak ketinggalan untuk menyertai pertandingan untuk kategori guru seperti teka silang kata, mencipta puisi, mendeklamasi sajak dan sebagainya. Disamping aktiviti bulan kemerdekaan, SMATS juga turut mengadakan program Bulan Bahasa. Banyak aktiviti yang dijalankan sempena program tersebut antaranya ialah teka silang kata, pertandingan menulis sajak dan banyak lagi.

Majlis Perasmian Penutupan telah diadakan pada 15 September 2011 di Dewan Ukhwah SMATS. Majlis tersebut telah dirasmikan oleh Puan Seraya Sulaiman, pengetua SMATS. Hadiah-hadiah juga turut disampaikan kepada semua pemenang. Semoga semangat kemerdekaan akan terus menyemarak di dalam jiwa anak-anak merdeka.

No comments:

Post a Comment

Gambar Panorama Sekolah