Like FB SMATS KB

Thursday, July 28, 2011

KEJOHANAN BALAPAN DAN PADANG SMATS KALI KE 11 2011.

Pada 22 dan 23 Julai 2011 SMKA TUN SAID telah mengadakan kejohanan padang dan balapan peringkat sekolah bertempat di padang SMATS. Peserta bagi kejohanan itu adalah rumah -rumah sukan iaitu rumah sukan Kuning,Merah,Hijau dan Biru. Kejohanan ini telah dirasmikan oleh Puan Seraya Sulaiman iaitu pengetua SMATS. Antara acara yang dipertandingkan ialah acara 15oo m L15,lompat kijang,lompat jauh,lontar peluru dan banyak lagi.

Pada hari kedua pula pengetua-pengetua dari sekolah berdekatan telah dijemput untuk menyaksikan kejohanan tersebut. Majlis perasmian dan penutupan telah dirasmikan oleh yang amat berhormat pegawai pelajaran daerah Kota Belud. Johan keseluruhan bagi kejohanan tersebut ialah rumah sukan Merah (19 emas),naib johan rumah sukan Hijau (17 emas),tempat ke-3 rumah sukan Kuning (16 emas).

Olahragawan SMATS bawah 15 telah dinobatkan kepada Mohd Zuhaily Bin Uslee yang mandapat 4 emas dan telah memecahkan rekod 200M dan lompat tinggi. Manakala olahragawan bawah 18 pula ialah Datu Mohd Muallim Bin Datu Moksan yang telah mendapat 4 emas rekod 1500M telah diperbaharui.
Bagi olahragawati bawah 15 jatuh kepada Siti Norazilah Binti Maklin yang mendapat 2 emas dan rekod 800M telah diperbaharui. Manakala olahragawati bawah 18 pula ialah Nurshazlin Binti Mohd Hafiz yang mendapat 1 emas rekod lompat kijang telah diperbaharui.

Selain itu terdapat juga pertandingan perbarisan antara rumah sukan yang telah dimenangi oleh rumah sukan Merah serta satu acara khas untuk warga SMATS iaitu acara 200M terbuka.

By: Adzmil

No comments:

Post a Comment

Gambar Panorama Sekolah